دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران برخاسته از انقلاب شکوهمند اسلامی در زمره سه دانشگاه برتر علوم پزشکی پایتخت، و در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور بعنوان دانشگاه تیپ "یک" فعالیت می نماید. این دانشگاه با دارا بودن اساتید فرهیخته و اعضا هیات علمی مجرب و صاحب نام در سطح ملی و بین المللی نسبت به تربیت دانشجویان مومن و متعهد و متخصص در رشته های علوم پزشکی کشور اهتمام ورزیده است.

فراهم سازی محیطی بدور از دغدغه های گوناگون دانشجویی برای رسیدن به دو رسالت مهم دانشگاه یعنی آموزش و پژوهش از یک سو و نیز پرورش و تربیت دانشجویانی فرهیخته و همچنین تولید و ترویج علم و پاسخگویی به نیازهای جامعه جزو اولویت های این دانشگاه است.

به فرموده رهبر معظم انقلاب "دانشگاهی شکوفا و پرنشاط است که در آن علم عزیز و عالم عزیز است. استاد کرامت دارد و دانشجویی کرامت است."

لذا ما نیروی انسانی را سرمایه اصلی خود دانسته و با بهره گیری از شیوه های نوین آموزشی و فناوری های پیشرفته به ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و مشاوره به متقاضیان در حوزه های مختلف از جمله آموزش عالی، صنعت، فرهنگ و اجتماع در سطح ملی، منطقه ای و بین‌المللی می پردازیم. این دانشگاه تعالی و بالندگی خود را در ایجاد فضای رقابتی سالم علمی در کشور و سایر کشورهای جهان با رعایت اصول اخلاق اسلامی و عدالت محوری می بیند

 

درباره معاونت بین الملل


معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران درفروردین ماه 1392 تشکیل گردیده است، اما سابقه فعالیت‌های آن به زمان تأسیس دفتر روابط دانشگاهی و بین‌المللی دانشگاه در سال 1364 بازمی‌گردد. این دفتر، فعالیت‌های خود را در بدو تأسیس دانشگاه در حوزه معاونت پژوهشی آغاز کرد و پس از آن بصورت مستقل زیر نظر حوزه ریاست در بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی در سطح دانشگاه به ادامه فعالیت پرداخت.

 پس از تغییرات در ساختار سازمانی دانشگاه و تشکیل معاونت بین الملل در کنار سایر معاونت های دانشگاه، وظایف خود را در قالب چهار مدیریت به شرح ذیل ادامه می دهد:

 

·         مدیریت برنامه ریزی اعتبار بخشی، رتبه بندی و همکاری های علمی بین‌المللی

·         مدیریت بورس‌ها، مأموریت‌های علمی و گنگره های بین المللی

·         مدیریت توسعه همکاری های علمی و روابط بین المللی

·         مدیریت توسعه منابع و پشتیبانی

 

معاونت بین الملل دانشگاه می کوشد تا با بهره گیری ازآخرین دستاوردهای علمی و فناوری های جدید و تبادل اطلاعات با سایر دانشگاه ها، نهادها و سازمان های علمی در سطح ملی و بین المللی، علاوه بر ارتقاء سطح علمی دانشجویان و اعضاء هیات علمی، دستاوردهای علمی دانشگاه را نیز در مجامع علمی داخلی و خارج کشور معرفی و ارائه نماید.

 

درباره پردیس بین الملل

 
از آنجا که توسعه و گسترش مرزهای دانش  نقش بدیهی در رشد و تعالی جامعه دارد، لذا دانشگاه علوم پزشکی ایران با پیشینه موثر در زمینه آموزش و پژوهش و در راستای پاسخ به تقاضای روز افزون داوطلبان تحصیلات عالی در داخل و خارج از کشور و ضرورت حرکت به سوی دانشگاههای نسل سوم با توجه به برنامه های راهبردی، آموزشی و پژوهشی خود، از سال ۱۳۸۸ پردیس بین الملل را راه اندازی نمود.
این پردیس در سال ۸۸ متشکل از یک دانشکده پزشکی واقع در منظقه آزاد پیام تحت عنوان  "پردیس پیام" و دانشکده های تابعه دانشگاه در مقاطع ارشد و PhD  تشکیل شد و به پرورش دانشجو و تولید فناوری های نوین پزشکی مبادرت ورزید.
همچنین پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران، از مهر ماه سال ۱۳۹۴ دانشکده داروسازی را راه اندازی نمود؛ این دانشکده اولین دانشکده بین المللی داروسازی در ایران می باشد که با هدف جذب و تربیت دانشجویان خارجی در رشته دکترای داروسازی با تکیه بر استانداردهای بین المللی و بهره گیری از کادر هیات علمی مجرب، متخصص، و علاقمند و آزمایشگاههای مجهز و تجهیزات آزمایشگاهی و پژوهشی به روز دنیا و فضای آموزشی و پژوهشی مناسب تاسیس و راه اندازی شده است.
این دانشکده در حال حاضر دارای ۵ گروه آموزشی داروسازی بالینی، شیمی داروئی، فارماسیوتیکس، فارماکوگنوزی-زیست فناوری، و سم شناسی-داروشناسی می باشد
دانشگاه علوم پزشکی ایران، دومین دانشگاه علوم پزشکی در کشور است، که توسط سرویس اعتبار بخشی دانشکده های بین المللی (ASIC)  به آن گواهی نامه اعتبار بخشی بین الملی اعطا گردیده است.
همچنین پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران در کنار فراهم نمودن زمینه تحقق رسالت دانشگاه در عرصه های پژوهش و آموزش، رسالت دوم دانشگاه یعنی "فرهنگ سازی و جامعه پذیر ساختن دانشجویان" را نیز بر دوش می کشد. فراهم سازی محیطی به دور از دغدغه های گوناگون دانشجویی برای رسیدن به دو رسالت دانشگاه یعنی آموزش و پژوهش ازیک سو و نیز پرورش و تربیت دانشجویانی فرهیخته و مومن جهت ورود به جامعه پس از پایان تحصیل، جزء اولویت های این پردیس و دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.

 

Template settings